09 December 2011

Duhai bakaL Suami :) :) :)

Benarkan itu CINTA, kalau kita semakin keji dan hina ? Benarkan itu CINTA, kalau kita semakin bodoh dan lupa kemuliaan diri ? Benarkan itu CINTA, kalau kehidupan kita hilang pedoman lalu terdampar dipantai maksiat...

*Cintai larh aku dalam diam dari kejauhan dengan penuh kesederhanaan dan keikhlasan* 
DUHAI BAKAL SUAMIKU 
Dan ketika dirimu resah dalam menanti, berdoa larh pada ALLAH dan memohon larh hanya kepadaNYA  dan berusaha larh kerana aku hanya insan yang tiada upaya dan sesungguhnya ALLAH pemilik nyawaku.

DUHAI BAKAL SUAMIKU 
dan aku mengharapkan agar dirimu memohon larh pada DIA yang berhak. miliki larh jiwaku keranaNYA, dan miliki larh hatiku dengan izin ALLAH SWT. dan miliki larh cintaku, diriku kerana agamaNYA..

" pada disaat aku jauh darimu, aku kan selalu jaga hatiku umtukmu... akan aku selalu menjaga hatiku buatmu..." :) :) <3<3<3


" kadang kala kita menyedari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya dan kadang kala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorang terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya " 

04 December 2011

si DIA jadi Pakcik !!!!! huhuhu

HUHUHU..xsangka lak si dia da jadi pakcik sekarang bole larh aku panggil pakcik pada si dia..hihi...pakcik muda katakan..alhamdulliah kakak dia selamat bersalin dan mendapat anak lelaki..cahaya pertama buat kakak si dia bersama suaminya, wah bulan 12 larh... tarikh yang paling aku suka sgt2 huhu..4.12.2011 !!! aik !! sama larh ngah pakcik dia..si dia lahir 4.8...pandai plak kakak dia pilih tarikh kan ..sama2 ngan si dia..huhu..aku doakan kakak dia n baby comil tu sihat2 sahaja..tahniah botak dapat anak buah baru n dapat gelaran pakcik dari saya..:P

geng-Geng SECreT Aku ^__^

geng-Geng SECRET YANG banyak mendengar masalh aku selama nie..kami berkongsi rahsia bersama-sama semoga persahabat kami akan berkekalan sampai bila-bila..perkenalan hanya di muka buku atau facebook pada mulanya telah merapatkan kami menjadi sahabat yang sejati, aku berharap persahabatan kami akan kekel sampai ke hingga hayat :) <3<3<3..korang nak tgk muka yang byk mendengar masalh aku selama nie..huhu..jom aku knl kan siapa kan orangnya ittttttttuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!!!!! huhuhu..:p

kak hany..banyak mendengar masalah aku taim aku dalam kesusahan..thanks k.hany sebab sanggup dengar masalah nik selama nie dan terima kasih atas nasihat2 yang k.hany bagi tat nik selama nie..sayang sangat2 k.hany..muahhhhhhhhhhhhhhhhh <3<3


:) <3<3


nie larh wany..wany yang aku kenal muka buku huhu...xsangka plak perkenalan hanya di facebook telah merapatkan kami menjadi sahabat..wany banyak mendengar masalh aku selain k.hany..terima kasih wany sebab sudi jadi sahabat aku dan banyak mendengar mslh aku selama nie..sayang sangat2 kat kau..muuahhhhhhhhhhhhhhhhhh..<3<3<3 

lawa tak inai kami huhuhu :) <3<3 :p


berbuka puasa bersama-sama..orang-orang kuat SECRET :)


 nie nani yang pada mulanya malu2 kucing first kami berjumpa huhu..kelakar gila senyap je lama2 baru dengar  suara dia..selain k.hany, wany, nani pun byk dengar maslah aku selama nie mereka adalah orang2 yang aku cari bila dalam kesusahan atau atau kesenagan..terima kasih sahabat2 ku semua sayang sangat2 korang auw...muuahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :) <3<3<3


perkenalan hanya di facebook telah merapatkan kami menjadi sahabat2 yang sangat penting dalam hidup aku, terima kasih korang semua sayang sangat2 korang..<3<3<3




nie larh sahabat SECRET saya selama nie...thanks korang sebab berkongsi masalah bersama2, saya harap kita akan kekal kan group SECRET kami nie..sabar menghadapi dugaan hidup okey..:) :) muuahhhhhh <3<3<3

03 December 2011

jam menunjuk kan pkul 3 pagi tp mata aku xngantok2 agy..aku tak tahu npe tba2 aku rasa xsedap hati bila memikirkan tentang dia ..aku risau sangat2 pasal dia..aku rasa mcm ade smthing jadi kat dia..YA ALLAH semoga dia berada dalam keadaan baik2 aje..aku risau sangat2 pasal dia gara2 merajuk aku tak reply msj dia langsung ,, aku rindu kan dia sangat2.. aku nak sgt dia pjuk aku mcm bf2 kawan aku pjuk kawan aku bila merajuk tp aku !!! ntah larh... tp ape2 pun aku harap dia  berada dalam keadaan baik2 saje..aku tak perna lupa berdoa lps aku solat untuk kebaik kan dia da aku juga xperna lupa berdoa semoga dia adalah jodoh ku...


Ya Allah, kalau dia memang jodohku, jodohkanlah…
Tapi kalau bukan jodohku, jodohkanlah jugak..
Jika dia tidak berjodoh dgnku, maka jadikanlah kami jodoh..
Kalau dia bukan jodohku,
Jgn sampai dia dpt jodoh yg lain, selainku..
... Kalau dia tidak dijodohkan dgnku..
Jgn smpai dia dpt jodoh yg lain..
Biarkan dia tidak berjodoh sama sepertiku..
Dan saat dia telah tdk memiliki jodoh..
Jodohkanlah kami kembali..
Kalau dia berjodoh dgn org lain, putuskanlah! Jodohkanlah dgn ku..
Jika dia tetap menjadi jodoh org lain..
Biar org itu ketemu jodoh dgn yg lain dulu dan kemudian..
Jodohkan kembali dia dgnku….amin





kejam kan aku kerna mdoakan macam tu .... :( 

detik-detik indah kami

                                                    aku dan dia <3<3<3



:) 




rindukan awak  sangat2 :( 


saat2 kita bahagia bersama :)  :(



first kita berbuka puasa bersama2 epy sangat2 :)




semoga awak xperna lupa kenangan kita bersama2..saya doakan awak bahagia :)

21 November 2011

Sekeping Hati YANG Ter LUKA

Kepada Cinta Pertamaku.....
Kau hadir ketika ku masih mentah lg utk mengenali cinta....
Kau pinta HATI ku untuk disatukan dengan HATI mu...
Kau menabur pelbagai janji utk menjaga HATI ini...
Lalu Ku berikan HATI ku yang sempurna tanpa ada garisan luka mahupun titik2 hitam...
Dengan Taman yang indah di dalam HATI....
Ku pahat nama mu di HATI ku....
Lalu ku kunci pintu HATI ku hanya untuk mu....
Kerana ku yakin kau bisa menjaga HATI ku yang suci, tulus dan ikhlas ini....
Kerana ku yakin kau bisa menambahkan riang di HATI ini...
Kerana ku yakin kau bisa mencantikkan lg taman di HATI.....
Tapi di suatu masa apabila kau telah menemui HATI yang baru kau tinggalkan aku....
Setelah HATI ini kau miliki tega kau hancurkannya.....
Kau toreh HATI ku sehungga luka berdarah....
Kau buang HATI ku begitu sahaja sehingga hancur berderai....
Taman HATI yang dahulunya indah kini suram dan sayu.....
Maka tinggallah aku dengan memory silam yg kau tinggalkan bersama HATI yang TERLUKA....
HATI TERLUKA penuh dengan perasaan BENCI dan DENDAM....
HATI yang pernah ku pahat nama mu kini berdarah....


Aku terus berjalan membawa HATI yang TERLUKA...
Sehingga TUHAN temukan aku dengan si DIA...
Si DIA yang juga ada garisan LUKA di HATI nya....
Tetapi masih nampak kesempurnaan di HATI nya....
Hadirnya si DIA membawa sinar baru dalam HATI ku...
Taman HATI yang dahulunya suram dan sunyi kini kembali riang dan bercahaya....
Lalu ku pahat nama si DIA di HATI ini...
Walaupun tempatnya xsesempurna dahulu....
Tetapi ku harap akan kekal abadi....
Ingin ku sentuh HATI nya....
Tapi apakan daya aku hanyalah insan yang hanya ada HATI yang TERLUKA.....
2 HATI yang TERLUKA...
Bolehkan menjadi SATU?????
Namun perjalanan hidupku semakin berliku...
Kerana LUKA itu terasa lagi...
Ya, TUHAN aku sudah tidak sanggup untuk menanggungnya...
Sukar untuk aku memadamkan nama si DIA dari HATI ku melainkan dengan torehan LUKA
dan membiarkan LUKA lama berdarah kembali...
Aku sedar, aku hanyalah insan yang ada LUKA di HATI...
Insan yang tidak mempunyai HATI yang sempurna...
Insan yang tidak mempunyai taman yang indah di HATI...
Dan sememangnya aku tidak layak utk bertakhta di HATI DIA...
Pergi ku membawa diri bersama HATI yang TERLUKA....


Kini ku sedar...
Aku xperlukan insan yang lemah HATI nya untuk mengubati HATI yang TERLUKA ini...
Dengan adanya Yang Maha Esa di HATI sudah cukup membuat HATI ku tenang...
Harapan dan HATI ku kini hanya pada yang maha Esa...
Hanya Allah yang maha Esa bisa mengubati HATI ini...
Sesungguhnya DIA maha adil...
Dalam perjalanan hidup ku yang berliku ini ku tetap diberi pilihan HATI...
Namun untuk membuka pintu HATI ini kembali adalah sukar untuk ku lakukan...
Tapi ku yakin ianya bukan lah untuk selamanya....
Bila suatu masa aku bertemu dengan HATI yang sempurna yang suci dan ikhlas menerima sekeping HATI yang TERLUKA ini maka dengan IzinNya maka terbukalah pintu HATI ini....
INSYAALLAH.....

13 November 2011

rindu separuh mati



Jam menunjukan pukul 2.41 pagi tapi mata aku xngantuk2 lagi..untung besok tak de class kalau tak mmg tak bangun larh jawapnya..hihi..sebenarnya minggu nie aku exam tp mcm x exam j aku tgk cara aku nie..hihi..kata nak naik kan pointer tp haram langsung xstdy...HAHAHAHA... arini penat sangat2 sbb siap kan assegment grafik yg perlu diantar minggu nie..nie larh padahnya alau bt keje last2 minit...HAHAHA..padan muka kamu NIK !!!! korang tau knp aku tak dapat tidur, sbb aku tak dapat sebab... sebab... sebab aku rindu kan seseorang. seseorang yang selalu buat aku gembira, sedih, saket hati dan blah..blah...blah ... HAHAHA..YAP seseorang yang aku sayang sepenuh hati aku..llki yang berjaya buat aku tersenyum kembali..llki yang mbuat hidup aku dengan penuh kasih sayang..dia telah menceriakan hidup aku selepas aku dikecewakan oleh kaum adam juga..SHAFIQ IDRIS llki yang berjaya mbuat aku kembali tersenyum dan dia juga sabar dengan karenah aku selama nie..selama 3tahun kami bersama banyak dugaan yang kami tpuhi alhamdulliah hubungan kami baik2 aje..aku berharap aku bertemu jodoh dgn dia.. 
aku rindu gila ngan bf aku tu da 3 dia xmsj aku disbb kan tugas dia sebagai ARMY. nampaknya nset aku akan senyap larh sampai hujung bulan nie..sedih nya :(..aku tak tahu npe sejak dia tak de aku rasa mcm hidup aku kosong sangat2..nset sentiasa berada dekat dgn aku sejak 3 ari yg lalu sbb aku tak sabar menunggu panggilan atau msj dr si dia...aku tak tahu npe tba2 aku nagis alau aku ingat kan dia..* biee cepat lah balik orang rindu sangat2 kat biee, orang nak biee sentiasa ngan orang..orang xnak jauh2 ngan biee* aku tak tahu npe aku nagis ketika aku buat blog nie..biee cepat balikkkkkkkkkkkkkk orang rindu sangat2 nie..:( aku berharap aku dapat mimpi kan dia seperti ari2 sebelumnya..dan aku berharap dia mimpikan aku yang sedang merindu dia..ILYSM biee <3<3<3 

12 November 2011

BEKAS KEKASIH

kenapa baru sekarang kau nak muncul ?
kenapa baru sekarang kau nak contack aku ?
kenapa baru sekarang kau nak cerita balik kenangan lalu ?
kenapa kau fikir aku macam nie sebab kau ?
kenapa baru sekarang kau buat cerita sedih dekat aku ?
kenapa weiyh ?? kenapa !!!!

kenapa kau tak fikir sapa yang tinggalkan sapa dulu ?
kenapa kau tak pena fikir siapa yang curang dalam hubungan lalu ?
kenapa kau tak pena fikir salah yang kau buat kat aku ?
kenapa doe ? kenapa ???

tolonglah yang lalu biarlah berlalu ?
kenapa perlu diungkit kembali ?
kalau dan takde jodoh nak buat macam mana ?
tak pena ke kau fikir salah kau kat aku, even sikit pun ?
yang kau fikir semua yang pena kau bagi kat aku ?
then mengungkit ??

aku penat, aku rimas, aku lemas ?
jangan nak memanipulasikan cerita seoleh-oleh kau yang betul ?
boleh dikatakan semua kenal kau
bukan tak kenal, kalau sebab dulu kau nak salah kan aku, tolong salah kan diri sendiri ?
aku da cukup setia dengan kau dulu ?

manusia mana pena bersyukur
dan melepas baru terhegeh-hegeh kenal erti bersyukur
sebelum kau nak cerita pasal aku, kau cermin diri kau dulu ?
semua orang perna buat salah..semua orang tak perfect weiyh !!!
so tolong lah berubah ?
kalau kau nak aku respect kau, respect aku dulu !!!!!!!!!!!!!

final exammm !!!!!!!!!!!!!

wah !!!!! final exam datang lagi !!! exam sapa yang tak takutkan hadapi exam dalam hidup setiap manusia..termasuk aku juga..tapi yang bestnya exam aku kali nie 2 hari je hihi rabu ngan khamis nie...xsabar nak habis exam then lpz habis exam msti larh cuty horeeeeeeeeee cuty yang di tunggu-tunggu oleh semua student termasuk larh aku..aku plan cuty nie aku nak keje ngeeeeeeeeeeeee..mx2 bf aku bagi cuty sem nie aku keje..biee orang nak keje okey...hihihi exam!!!!!!!!!!! dulu baru pikir cuty larh nik ooiiiii...wah exam nie aku ade 2 paper je..paper pengucapan awam dengan paper perhubungan awam je...semoga sem nie aku buat yang terbaik da dapat naik kan pointer aku sem nie..kepada mbr2 kau doakan aku bole buat erk..exammmmmmmmmm da nak dekat tapi satu buku pun aku tak baca huhuhu..mmg terbaik larh kau nik haeriya ooiiiiiiiii..huhuhu...:) :P

08 November 2011

KELUARGA BESARku

aku merupakan anak sulung dari 5 orang adik beradik, aku juga merupakan anak yang paling manja dengan mak ayah aku, sebab itu kadang2 adik2 aku yang lain jeles dgn diri aku nie,,hihihi ape bole buat kan..hihi..aku nie seorang yang manja, suka buat bising dalam rumah kadang2 tu sampai kna mara dgn mak coz aku nie suka memekak..hobi aku pula suka berhabis kan wit mak ayah aku..hehehe..jom aku knl kan keluarga besar aku kat korang..hihi..jom..jom...tgk kat bawah nie..hihi:P


nie larh dia keluarga besar aku, hihi..soey larh pic nie pic 4tahun lpz, pic family yang terbaru aku tak cuci lagi..so guna jelah pic lama nie..tgok muka aku tat cini tembam ckt dari sekarang..hahaha..semua tat atas tu merupakan orang yang aku sayang sangat2..mak ayah aku yang spotting hbs tp kadang2 tu xspotting..hihi..(jahat py anak ) :P



nie larh mak ayah aku...hihi..DATO MAT ABIDI dan DATIN AMRUNIYA ..hahaha..(gedik2 je aku nie kan..kan..) kami sayang sangat dengan mak ayah kami nie..walaupun kadang2 mak ayah nie suka marah2 kami..kami ttp sayang mereka..terima kasih mak n ayah sebab besarkan dan sabar dengan karenah kami yang kadang2 buat mak n ayah marah n geram pada kami..kami sayang sangat mak n ayah <3<3<3


 walaupun da khwen mak ayah aku ttp romentik mana2 msti bersama2 kadang2 kami jeles sebab tak dapat join bersama :) alau bole nnti aku pun nak macam diowg larh..g mana2 msti baju sama..jeles2 larh..hihi:P

haha..tersenyum lebar je aku nie..aku anak sulung dari 5 orang adik beradik auw..huhu..aku rasa aku ckp garang tapi yang peliknya adik beradik aku tak de yang takut pun ngan kegarangan aku nie..npew erk pelik je kan..hihi..


hah !! nie larh my brother aku..hihi..korang nak tau dulu masa kitorg zaman persekolah kitorg selalu gaduh maki2 sampai kadang2 dia buat kau nagis n benci auw..tp sekarang tak lagi..semakin besar semakin kami rapat..,nama adik aku ABDUL WAHIB tp orang paggil dia wahib umur baru 19 tahun atas aku seathun je..dia nie kan merupakan cucu kesayangan arwah atuk kami dulu aperw yg dia nak msti dapat..kadang2 aku bodek dia sbb nak shopping..hihi..dia nie larh encem kan..kan..:P

hahaha..nie larh keje kami..suka merayap bila bosan2 kat rumah..alau aku balik je msti adik aku nie ajak aku jalan2..dia kata bosan dok umah..aku aperw lagi ikut aje sbb aku nie kaki jalan alau korang nak tauw..hihi..sapa lagi larh yang rapat dgn kjami alau bkan kami adik beradik kan..:)


hah ni p[ula adik aku no3 dia ni baru 13 tahun tapi gatal orang nya suka merayap g umah kawan2 dia, pelik btoi dulu umur kau 13 tahun xde larh macam dia sekarang..mak kami suka bising dgn dia..dalarh suka ckp orang kadang2 aku geram juga dgn dia tp ape bole buat sabar jelah..dia nie syka melawan kata aku tu yg kadang2 geram dgn dia..dalarh baju2 aku semua dia pinjam..haha..tp xpe aku xksh pun da kata adik kan..kan..alau dh wahib xberadik pula dia jawap, padan muka kau..:P

nie pula adik aku no4 umur dia baru 11 tahun tp tgok macam da bapak orang hahaha..yang  dia nie suka sangat kacau adik bongsu kami..xtahu larh npe..dia nie pun tkt juga dgn abg dia..xtahu npe dgn aku suka melawan tp dgn abg dia tauw pula senyap..si montel n si gemok..hahaha:P

nie larh adik bonsu kami yang nakal n rambut kerinting..hihi..umur dia baru 10 tahun..nama dia ayuni..kami selalu menyakat dia..kata dia hitam, rambut kerinting, gemok..n yang paling kami suka menyakat dia bila kami panggilan dia naka india huhuhu..dia nie lain ckt alau alik umah msti msti duit n yang jadi sasaran dia msti ayah kami n atuk kami...alau mx dgn mak kami gerenti mak kami xbagi nya..hihi..

nie larh keluarga bsar aku..aku sayang sangat dgn mak ayah aku n adik beradik aku..walaupun kadang2 kami bergaduh itu xbermakna kami benci..adat larh kan setiap adik beradik msti bergaduh kan..macam yang lain2 juga.saya sayang sangat dhn mereka semua..<3<3<3 :)

28 October 2011

Andai LeLaki tahu


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

27 October 2011

Merah warna Hot warna aku suka larh ...

korang2 nak tauw tak warna merah adalah warna paling aku suka gila larh..mmg aku xley tgok warna meraH kalau aku tgok warna merah aku msti akan terus jatuh cinta larh bak kata orang merah tu seksi gitu HAHA..alau korang xcaya jom tgok koleksi aku tu..hihi..* dalam mimpi jerw* hihi:-p

korang nak tauw nie larh nset first gaji aku kerja, aku beli sendiri tauw nset nie..sebab aku minat gila nan sony nie agy2 warna merah warna pebret aku tu..aku mmg minat gila nan warna merah nie..aku tak tahu larh sejak aku sekolah rendah lagi aku mmg minat..tapi sayang nset nie da rosak tp xbermakna aku buang okey..nset nie masih ade dalam simpanan aku tat bilik aku..sayang maa~~ nak buang nset nie..byk kenangan nset nie tauw..hihi *ayat poyo jerw * :-p                                                  

lappy ku DELL mmg itu larh kenyataannya, sekarang aku pakai lappy DELL tapi bukan warna pebret aku tu, aku pakai lappy warna itam sebab xpat cari warna merah sbb tu pilih warna itam sedih je xpat warna merah nie :( tapi xpe insyaALLAH keje nnti aku msti dapatkan lappy warna merah gak..xcaya tgk jelah nnti..hihi (perasan tol ntah dapat ntah tak..hiuhu)

                                       
haha..yg nie mmg aku punya, sekarang aku pakai wallet kat atas tu..lawa tak lawa tak..msti lawa kan..kau jelas auw..alau nak beli sendiri..haha..ape2 msti warna merah auw..sebb tu warna pebret aku..buueekk:P                                      

                        
nie larh jam yg aku nak selama nie lawa tak jam tat atas tu..lawakan aku nak jam tu nanti..tp sekarang xde wit agy nak beli..kna tunngu keje larh baru ley dapat jam tat ats tu..sedih larh asyik pakai jam lama je..da berapa tahun jam yg aku pakai nie..xpe larh jji ade jam kan..:)

                                   
lawa tak kasut nike tat ats tu msti lawa kan..korang bole tak pakai kasut nike nie..hihi..msti korang bolenya..aku nk kasut macam tat atas nie larh alau bole tp mak aku cakap buat ape kasut macam nie xlawa langsung..pakai je seliper nak g mana2//aku plak gelak jerw bila mak aku kata macam tu..mak nie xsedar kerw anak dia sekarang da jadi ank dara..msti larh kena bergaya..mak oooii mak..huhu..aku tak sabar nk tunggu hujung tahun nie sebb aku nk beli kasut nie..hihi..* bodek ayah aku katakan * huhu..

hihi..weiyh lawa tak bilik tidur tat ats tu, lawa kan..kan..kan..nnti bila aku khwen nnti aku nk bilik tidur mcm tu larh..lawa kan..hihi..xsabar aku nk bilik tidur mcm tu..huhu..

wow !!!! kete idaman aku kete minicooper larh..weiyh kete aku tu..hihi perasan tol larh aku nie haha..korang xcaya nnti aku akan buktikan aku mampu beli kete tu xcaya tgok larh nnti..huhu

pelamin merah pelamin yg aku nk nak nnti.. huhu..biee nak khwen nnti kita pilih pelamin yg tat ats tu erk..orang nk pelamin tu nnti..huhu..terbaik larh..huahuahua..okey larh nnti aku update agy tauw..aku ade hal nie..bye2 semua..:)))

23 October 2011

biLa aku kebosanan

bila aku dalam kebosan macam2 aku buat, aku akan kacau orang yang jadi mangsa aku mesti larh yana, azi dan pika HAHAAHAHA..aku akan buat diowg layan aku n borak2 ngan aku untuk hilangkan kebosanan aku nie..hihii..ape bole buat kan kawan nasib larh dapat kawan gila macam aku nie..huhu..korang nak tauw tak muka aku bila bosan nie..huhu..muka xley belah kan..hahaha...jom2 aku bg korang tgk muka huduh2 aku taim bosan huhu..:) :P

hahahaha...,nie larh muka bila aku dalam kebosanan yg xtahu nak buat ape..penat kacau2 mbr yg lain tiba2 nak ambik pic plak..gila kan aku nie..huhu..bosan beb xtahu nk buat satu hari nie..nk mkn malaz nk tidow xpuas tdow bagun pun da kul berapa..anak dara ape larh kan..hahaha..korang tak tahu tak kat ostel larh aku bole bagun lambat alau tat umah jgn harap aku dapat bagun macam dduk tat cini auw..huhu..ok larh nnti aku update agy bila aku ade masa okey sbb minggu nie aku akan bz ngan final projek aku nie..exam da dekat nie..lpz nie jarang larh aku update blog aku nie..huhu..bye2 semua..:P:P

22 October 2011

rindu yang menyakitkan

kadang2 kau buat aku benci kau, kadang2 kau buat aku saket ati, kadang2 kau buat aku menyampah, kadang2 kau buat aku maki hamun kau, kadang2 kau buat aku menangis kadang2 kau buat aku macam orang gila kadang2 kau buat aku terase ngan peragai kau tapi dalam masa yang sama aku sayang dan rindu sangat2 kat kau..aku tau semua nie salah aku tapi aku juga ade ati dan perasan yg perlu aku jaga..kau tauw aku rindu sangat kat kau sumpah aku rindu gila kat kau..alau larh kau tauw aku rindu gila kat kau kan bagus msti kau xdera perasan aku..setiap malam aku tunggu tunggu tunggu call n msj kau tp hampa..tpi xpe mybe kau nk uji  perasan aku..alau larh kau tauw, aku xperna sayang orang macam ne aku sayang gila kat kau, kau  tauw banyak mslh aku nak share ngan kau sebenarnya tp kau xhirau kan aku, dgn sapa aku nak share mslh aku nie..hanya kau tmpt aku luahkan masalh aku nie..kau tauw ape yg jadi kat aku sekarang..hanya kawan2 aku tat cini je yg tauw ape yg jadi kat aku..kau tauw aku xcident kat cini kau xtahu sebb bila aku msj kau, kau xreply msj aku...aku sedih sangat2 bila kau buat aku mcm nie..tp aku ttp sayang kau seorg xde org lain antara kita..npe kita jadi macam nie...aku kesal sangat2 ape yg jadi malam kita gaduh tu, alau larh aku tauw kau xley terima ape yg aku cakap taim tu ..sumpah aku tak kan cakap pasal semua tu, tp aku nak kau paham ape yg aku rasa selama nie..aku try msj n aku da mx maaf tp kau diam kan diri..xpe larh mybe semua nie salah aku kan..alau kau nk tauw aku risau gila pasal kau selama kau xhubungi aku nie..alau kau xcaya kau bole ty mbr2 aku yg kau knl, setiap malam bila aku rindu kau aku akn nagis sbb pikir pasal kau..AKU RINDU GILA NAN KAU..SUMPAH AKU HANYA ADE KAU SEORANG...




kau ingat lagi tak minuman nie, first kita berbuka pose ari sabtu bersamaan 6 ari bulan 8 2011 ... kau ingat tak tarikh nie, kita buka puasa kat luar taim tu, kau ingat tak tarikh tu juga aku aku plan nak sambut befday kau bersama kawan2 aku..kau ingat tak taim tu kau ty aku buat ape ambik pic minuman nie, then aku pun cakap biar larh saja nk ambik pic nie..kau nk tauw sbb setiap kali aku kuar ngan kau aku nk ade satu kenangan antara kau ngan aku..kau tauw aku xsabar nak sambut befday kau sebab aku xperna nak sambut befday kau sebelum2 nie..kau tauw aku epy sangat2 bila plan aku mjadi..n aku suka tgk muka kau merah..aku gembira sangat2 taim tu, sumpah aku epy bila dengan kau..alau bole aku nk kau sentiasa dengan aku tp ape yg bole aku  buat sebab kita dua2 busy..kau dgn keje kau, aku plak dengan pelajaran aku..kadang2 sampai xde masa kita nk luangkan masa bersama..aku sedih sangat2 bila kita da xmacam dulu lagi, tp aku ttp sabar tunggu kau kembali dalam hidup aku lagi..ingat larh xderw org lain dalam hati aku nie selain kau.. 

18 October 2011

aku sayang family aku sangat-sangat i love you

akhirnya aku dapat juga camera yang aku nak selama nie..camera canon camera yang akak idam2 kan selama nie..huhu..terima kasih mak ayah, akak sayang sangat kat mak n ayah..aku gembira sangat hari nie bila dapat tauw mak n ayah belikan akak camera canon yg akak nak selama nie..terima kasih mak n ayah..lepas nie akak da xpaya nak pinjam kat kawan-kawan akak, terima kasih mak n ayah..akak janji lepas nie akak akan balas jasa baik mak n ayah yang selama nie telah memberi kasih sayang n perhatian kepada akak da adik2 semua..terima kasih mak n ayah..akak terharu sangat2 sebab akak da menyusahkan mak n ayah selama nie. akak janji akak akan akan jaga nama baik mak n ayah selama akak berada disini., mak akak sayang sangat dengan mak dan ayah, mak dan ayah adalah sumber kekuatan akak selama nie..akak xperna nak cter masalha akak pada mak n ayah sebab akak xnak tengok mak n ayah sedih bila tahu akak ade masalh walaupun masalh akak kck..mak n ayah terima kasih sebab benarkan akak berada jauh dari family demi memegang segulung diploma, akak janji akak akan buat mak n ayah bangga dengan dengan anak mak seorang nie..mak dan ayah merupakan kekuatan akak selama nie..walaupun akak perna bawa kawan akak jumpa mak n ayah akak tetap mendahulukan mak n ayah..kepada adik2 ku wahib, zaty, afifi dan adik ku yg paling kck akak janji dik akak akan buat kamu semua bangga dengan akak..wahai adik2 ku yang akak sayang semua doakan akak berjaya disini dan doakan akak juga dapat capai cita2 akak mu nie..akak sayang mak n ayah dan adik2 semua..<3<3<3
kepada sayang saya shafiq idris terima kasih biee coz benarkan orang pinjam camera biee buat sementara waktu, soey sangat2 sebab buat harta sendiri..terpakse pjm camera biee tuk buat assegment orang nie..terima kasih sayang :) :)

13 October 2011

Jodoh Ditangan Tuhan :))


aku punya dunia
duniaku begini
ku punya mata
ku punya telinga

jangan anggap ku batu
yang tanpa perasaan
melihatmu dengannya
aku panas
ku punya dunia
duniaku begini
ku punya hati
punya perasaan
coba raba batinku
coba tatap mataku
melihatmu dengannya
ku cemburu
reff:
cinta mengapa harus rumit
biar begini wanita ku nanti satu
siapa dia biar hatiku yang tahu
ku pasti setia tapi nanti
cinta bisakah jadi mudah
kau bersamanya masa aku harus diam
biar aja kita jalan masing-masing
jodoh di tangan tuhan
biar saja
ku punya dunia
duniaku begini
ku punya hati
punya perasaan
coba raba batinku
coba tatap mataku
melihatmu dengannya
ku cemburu


10 October 2011

Kawan-Kawan yang Paling aku sayang ...

kawan-kawan yang sentiasa membuat aku ketawa ketika aku dalam ke sedihan..terima kasih sayang..aku sayang kamu semua kita kawan sampai bila2 okey..aku harap kita akn terus bersahabat..kamu semua merupakan sahabat yang aku sayang dan aku percaya untuk berkongsi rahsia dengan kalian semua..:))) <3
sebelum aku knlkan kawan2 aku aperw kata aku knl kan diri aku ahahaha..saje2 larh nk larh juga pic aku lex tat cini huhu..okey2 larh aku knlkan kawan2 aku kat korang semua..huhuhu..pic tat ats tu pic aku tauw..nama aku nik..umur baru 20 tahun muda agy larh..haha...jom aku knl korang ngan kawan2 yg paling aku sayang..nggeeeeeeeeeeee,,,,,:P                                   


 meh aku knl sapa orang tat atas nie, nie larh kembar aku tp lain mak lain ayah tauw..huhuhu..orang kata kami nie kembar sbb muka kami sama..huhu...ok2 larh aku knl kn sapa orang yg cantik n manis nie..nama dia wanti  kawan aku sejak sekolah agy kami merupakan bff tauw, wanti nie kawan karib aku sejak sekolah sampai sekarang..wanti byk berkongsi suka n duga bersama aku, dia larh yg byk tolong aku selama nie..aku sayang sangat kat dia..wanti merupakan kawan susah senang aku..aku sayang gila tat dia tp dalam masa yg sama aku sedih sgt2 sbb tak lama agy dia akan bertunang ngan kimi aku sedih sbb lpz nie ssh larh kami nk lpk2 agy..huhu aperw2 pun aku doakan kawan aku nie bahagia bersama pasangan nya..sayang kau wanti..<3<3<3                                       
                            


nama ngan posing kat atas nie azi muhamad tp pgl azi jelah, dia seorang yg pandai selalu dapat pointer yg mbanggakan huh..soey zie tercerita plak..azi nie selalu berangan seorg2 bila ddk atas katil sampai kami kata kat dia 2 alam hahaha...azi nie merupakan seorang yg pmalz nak kuar..aku mula rapat dgn dia masa sem1 lagi, aku tgk dia mula2 macam mdiam jew last2 bila da knl yaALLAH xtahu larh nk cakap..kami gelar dia zirafah sbb dia seorg jerw paling tinggi dalam 4 org kawan aku..hay2 zirafah jgn mara okey...buueekk:P
hah nie agy seorang kawan aku, nama dia pika seorang yg sangat2 kepoh keje dia asyik nak bahan orang jerw tp bahan orang xderw larh sampai menyakitkan hati, sentiasa ceria dan eppy..aku mula knl n rapat dgn dia masa sem2, sapa yg tak knl dia mmg akan terasa larh tp makin aku knl budak nie, makin best kawan ngan dia..kami gelar dia papanda sbb ade larh biar larh rahsia kami saje erk...huhu..pika nie keje dia bgayut ngan abg misai dia..huhu..oopppssss soey papanda..hahha:P                                          

 orang kat atas nie nama dia yana, yana nie seorang yg kelakar dan cuai ckt..huhuhu..yana nie macam adik aku sebb peragai dai xmatang agy, mengada2 lbh tp yana juga larh selalu ceriakan kami..korang nak tauw tak kami gelar dia gajah sbb badan dia yg macam gajah hahaha..yana jgn mara tauw..gurau jerw..:P seorg peminat korea atau jepun 24jam kame jerw yg dia tgk..soh mandi pun ssh sbb da tgk kame dia..xtahu larh nak cakap alau org da gila kame..haha...:P


  nie larh kami 4 sekawan yg otak gila2 n selalu kepoh selalu buat bising dalam class hahaha..pic nie kami ambik taim event SMART (event raya) kami nie sentiasa bersama sehingga kami tidak bole dipisah orang lain yg cakap..kami merupakan budak media tp kami ambik aliran lain2 tauw..aku ngan pinka seorang PR n azi dan yana pulak budak wartawan..soey larh pic xmenjadi sgt nk mengeditnya sbb aku pun baru2 gak blajar menda edit2 pic nie..korang nak tauw diowg larh yg banyak tolong aku selama nie..aku sayang sangat kat diowg nie aku harap kami bersahabat sampai bila2..korang jangan lupa kan aku nnti tauw..aku akan ingat korang sampai bila2..love you korang..muuaahhhh.... <3 :)

03 October 2011

SELAMANYA HANYA KAMU SHAFIQ IDRIS

hay2 da lama aku tak update blog aku kan..soey larh bz ckt kebelakangan nie banyak assegment kena buat larh ..nie pun curi2 juga sebab da lama aku tak update kan blog aku nie hihihi :( ... korang semua nak tauw arini merupakan ari yg paling sedih bagi hidup aku...semalam aku bergaduh ngan sedia sebab aku meluahkan ketidakpuas hati aku nie tat si dia..so aku cuba luahkan aperw yg aku tak suka tentang peragai dia n aku juga tegur peragai dia yang da bubah sejak dua menjek nie..salah kerw aku tegur dia..salah kerw hah !!!!!! then  tghari tadi aku ingat aku nak baca buku tat library tiba2 aku tergerak hati untuk on kan fb aku tat ci2..aku ingat nak buka jab je sebab aku nak baca buku lpz aku chek fb aku..aku tak tahu nper tiba2 aku tergerak nak tengok wall SI DIA..bila aku buka jerw aku terpandang satu perkatan yang sangat melukakan hati aku korang nak tauw si dia tulis aperw tat wall dia, SI DIA post tat wall dia macam nie " pegi mampos" n " pantet btoi" dia post macam tu selepas kitorg gaduh semalam...saket sangat hati aku bila orang yang aku sayang kata macam tu tat aku, aku tak sangka dia soh aku mampus, aku btoi2 tak sangka, selama aku couple nan dia sekit pun aku xkuar perkataan tu tat si dia.. salah kerw aku meluahkan perasan aku tat dia, salah kerw
weiyh..kalau larh si dia tauw macam mana sedihnya hati aku kan bagus..'biee salah kerw orang menegur peragai biee yang sejak akhir2 nie bubah salah kerw biee, orang perna cakap tat biee yang biee akan bubah tapi biee xcaya tgk sekarang biee btoi2 bubah n biee juga buat orang saket hati dengan satu perkatan yang xperna orang nak sebut tat biee selama nie, tapi biee .... orang btoi2 kecewa dengan biee, kalau larh biee tauw orang sayang sangat tat biee, sumpah biee tak de orang lain pun yang orang ade sekarang, hanya biee yg orang ade, xde yang lain biee, nperw biee bole post tat wall perkataan macam tu tat orang, salah kerw orang sayang kan biee, salah kerw biee !!!!!!!!!!!! mungkin kami perlukan ruang tuk sementara waktu nie, aku kecewa sangat bila orang yang aku sayang buat aku macam nie..ape larh salah aku kan agaknya tat dia sampai dia buat aku macam nie...tapi walau aperw pun yg blaku aku ttp akan sayang dia tuk selamanya, YAALLAH KAU berikan larh aku kekuatan n kesabaran untuk tpuhi dugaanMU nie..aku masih perlukan dia dalam hidupku YAALLAH...:( BIEE ketahui larh hanya biee yang orang ade selepas family orang..nperw buat orang kecewa biee saket asenya biee, :'( .. kepada MUHAMMAD SHAFIQ BIN IDRIS, saya NIKMATIL HAERIYA BINTI MAT ABIDI sentiasa memaafkan biee walaupun biee telah saket kan hati orang..ketahui larh biee orang sayang sangat tat biee, sumpah biee orang xde yang lain selain biee..:( terima kasih sayang sebab perna hadir dalam hidup orang selama nie..terima kasih biee..ingat orang sentiasa sayang biee sampai bila2..ILYSM BIEE <3<3<3

26 August 2011

kesah yang lama


love me tender,love me sweet
never let me go
you have made my life complete
and i love u so...

love me tender,love me true
all my dream fulfil
for,my darlin' i love u
and i always will...

love me tender,love me long
take me your heart
for it's there that i belong
and we'll never part...

love me tender,love me dear
tell me you are mine
i'll be yours through all the years
till the end of time...

when as long my dreams come true
darling,this i know
happiness will follow you
everywhere you go....         

21 August 2011

BoSAN kaDang2 dengAN si diA

aku mula bosan dengan sikapnya yang tidak perna memikirkan tentang perasan aku, aku sakit hati sanad2 malam nie...aku sakit ati, geram, bengang dan benci tp dalam masa yang sama aku sayang dia.. :(, nperw dia buat aku macam nie, nperw dia dera perasan aku malam nie..aku tak suka peragai dia yang macam nie..aku nak diri dia yang dulu yang mengambil berat dan mberi perhatian pada aku..nperw setiap kali dia balik ke rumah nya peragai dia seakan berubah aku benci bila dia macam tu..sapa ada kat sana sampai xmsj aku lgsg pompuan mana kat sana..jangan dera aku macam nie..aku sayang sanad kat kau, asal kau buat aku macam nie..mungkin kau xrasa aperw yg aku rasa sekarang..selama nie aku pendam semua dalam ati aku..aku xperna luah kan aperw yg aku rasa selama nie..aku setia gila nan ko tp aperw yg aku dapat panggilan dan msj pompuan dari mana ntah yang mengaku sebagai gf kau..aku sabar agy sbb aku pikir mybe aderw orang jeles nan hubungan kita, aku pejam kan mata dan pekak kan telinga sebab aku percaya kat ko tapi sejak akhir2 nie kau makin berubah aku xtahu dimana salah aku..aku xpercaya bila kata2 mbr2 ku sebab selagi aku tdak nampak dengan mata kepale aku yang kau curang selagi itu aku tak percaya, aku berharap kau setia pada aku seorg seperti mana aku setia ngan kau..aku perlukan kau dalam hidup aku, kau larh lelaki pertama yang aku kenalkan pada family aku..aku ingin kau tauw aku sayang dan sayang sanad kat kau kini dulu dan selamanya..:((

15 August 2011

Aku Dan Dia

aku rindu dia sangat2 macam nak nagis jerw asenya..sumpah aku rindu gila2 ngan dia, aku xperna rasa rindu macam nie kat sapa2 tapi ngan dia aku rasa lain sgt..dulu aku perna berjanji yang aku tak kan bercinta selagi aku tak capai cita2 aku tp aperw yg berlaku sebaliknya..btoi aperw yg orang cakap jangan terlalu cakap besar kang lain jadinya..hehe..merindukan sesorang amat perit rasanya kan..aku rasa macam aku nagis jerw taim nie..tp aku xnak orang lain npk aku macam nie..tb2 aku teringat perkenalan kami..aku btoi2 xsangka perkenalan kami nie bleh terjadi perhubungan nie..sampai sekarang aku tak caya..hanya kerana salah no aku ngan dia boleh "berkawan" sampai sekarng, detik perkenalan kami pada MEI 2008 dan tarikah kitorang couple 30 ogos 2008..huhu..aku akan ingat tarikh tu untuk selamanya..tarikh keramat kami..aku sayang sangat kat dia dulu kini dan selamanya..aku berharap sangat2 semoga ALLAH merestui hubungan kami nie..amin ~~~biee orang rindu gila ngan biee..luf you biee..mmuuuaahhhhhhh !!!!!!!!

13 August 2011

Aku Shayang Dan Rindu DiA

petang2 macam nie tba2 aku teringat kat dia.taktahu nperw aku rasa serba salah sangat2 sebab xreply msj dia beberapa hari nie..aku terase sangat ngan peragai dia...kadang2 dia buat aku macam xderw mkn dalam hidup dia..macam kadang2 aku pikir aku seorg jerw sayang dia. aku perlu kan perhatian n kasih sayang dia alau bleh..tp dia macam bt xtahu jerw perasan aku nie...aku sayang gila ngan dia tp dia tu aku tgk macam xderw perasan jerw..kadang2 terase gak ngan peragai dia..bila kitorg jerw msti dia akn msj n call org yg aku tak tahu..plik jerw kan..kadang2 aku cemburu bila dia mesej n call orang lain..dia xperna nak call aku sebelom2 nie..alau mesej pon msti pendek2..kadang2 aku malas nak mesej..sebab peragai dia macam tu..aku cukup2 terase ngan peragai dia..sumpah kadang2 aku rasa macam nak nagis jerw..tapi aku sabar sebab aku sayang sangat kat dia..aku sayang gila ngan dia..sumpah aku tak tipu tapi dia ntah larh aku pun tak tahu nak cakap aperw yg penting aku akan setia ngan dia sampai kehujung perhubungan kami nie..aku rindu dan sayang sangat kat dia..biee, orang sayang biee sampai bila2, percaya larh orang akan setia sampai akhir nyawa orang..walaupun orang tauw biee perna buat kesalahan dibelakang orang tapi orang diam sebab orang sayang sangat kat biee..i love you biee..ILYSDM biee..SAYANG sangat Biee

29 July 2011

tentang DiriKU

HAY semua..selamat pagi..aku nikmatil haeriya tp kawan2 aku pgl nik jerw senang dan ringkas kan..aku baru berusia 20 tahun, tahun nie..tahun nie tahun 2011..mknenya tgl setahun lbh agy aku nak grend huhu..ok2 aku nak cter tentang diri aku, aku lahir dan dibsrkan dikota kuala lumpur, orang cakap kota yang penuh dengan maksiat.huhu..aku merupakan anak sulung dari 5 orang adik beradik..aku nie seorang yang sempoi, kelakar kalau mara pun xlama..sekarang aku ngah stdy di ngeri bersejarah iaitu melaka, aku pon xtahu nperw aku bleh pilih ngeri kat sini tok blajar walaupun sebenarnya aku tak minat nak smbg stdy selepas aku habs stdy perniagaan tp coz aku kat sini lain..aku ambik coz media kat sini..msti korang plik kan..hahaha..tp ntah larh aku pun xtahu sbnrnya..hahaha...kat sini byk cabaran dan pengalaman yang aku dapat..aku dapat belajar antara kawan dan musuh..tp orang yang byk tolong aku kat sini iailah kawan2 aku (azi, yana, pika, k.yu, fiza, ain dan nurul) diowg